DIY - Peeling kawowy




Kawa. Przepiękny zapach, oryginalny smak. Niby taka niezdrowa, a jednak…  Od ponad roku nie stosuję żadnego innego peelingu do ciała jak właśnie peeling kawowy.  Przepis wpadł w moje posiadanie zupełnie przypadkowo. Jednak został aż do teraz. Osobiście pijam tylko delikatną kawę latte. Jednak kocham wszelakie zapachy kawy. Czując ten zapach, od razu na moich ustach pojawia się uśmiech. Uwielbiam ten domowy sposób. Jest bardzo prosty i efektywny. Zapach kawy na naszej skórze utrzymuje się przez kilka chwil. Jedynym minusem tej mikstury jest nieubłagany bałagan.






Kilka słów o peelingu

Peeling jak wiemy, dzięki swojej strukturze usuwa z naszej skóry wszelakie zanieczyszczenia oraz martwy naskórek. Dodatkowo odblokowuje ujścia gruczołów łojowych i zapobiega powstawaniu zaskórników.  Dzięki szorstkiej formule peeling pobudza skórę, dzięki czemu ona szybciej się regeneruje.


Właściwości kawy
   
      Kawa oprócz poprawiania naszego samopoczucia oraz pobudzania do życia ma szereg różnych innych właściwości, nawet kosmetycznych ;)

  •  Poprawia mikrokrążenie w skórze – dostarcza naszym komórkom więcej odżywczych substancji. Rozszerza naczynka pod oczami, jednocześnie poprawia tym przepływ krwi. W rezultacie niweluje cienie pod oczami.
  • Posiada właściwości Antybakteryjne i przeciwzapalne – niweluje niedoskonałości skóry
  • Posiada związki polifenolowe – opóźnia proces rozkładu witaminy C, dzięki czemu wygładza nierówności skóry i zapobiega powstawaniu nowym.
  • Zawiera Silne antyoksydanty - neutralizują groźne wolne rodniki i usprawniają oczyszczanie organizmu ze szkodliwych toksyn, usprawniają mechanizmy obronne. Również dzięki swoim właściwościom antyoksydanty chronią przed powstawaniem niektórych nowotworów.
  • Kofeina powstrzymuje proces powstawania nowych komórek tłuszczowych, i jednocześnie pobudza proces lipolizy – rozpadu trójglicerydów w tkance.* oczyszcza organizm* poprawi przepływ krwi i przyspieszy odpływ limfy.
    * skórę przed szkodliwymi skutkami promieniowania UV oraz chronią DNA przed uszkodzeniem.

Oczywiście wszystkie informacje na temat właściwości chemicznych, kosmetycznych itp. Są opisane na podstawie innych artykułów. Nie jest ani biologiem, ani chemikiem, ani nawet kosmetologiem, aby to wszystko wiedzieć.




Produkty potrzebne



·      

Sposób przygotowania






Ustaloną wcześniej ilość kawy wsypujemy do miseczki. Osobiście zazwyczaj używam +/- 3 łyżek stołowych. Ilość kawy zależy od tego, czy chcemy zrobić peeling częściowy ciała (np. same nogi) czy będziemy peelingować całe ciało. 











 Kawę w misce zalewamy wrzątkiem i czekamy kilka minut, aż się zaparzy. 










Kiedy kawa się zaparzy, najlepiej położyć na sitko kawałek gazy lub pocięty na kilka kawałków bandaż (aby fusy nie wylatywały przez sitko) i przelewamy przez nią naszą kawę. Odsączamy nadmiar wody. Fusy przesypujemy do drugiej miseczki (lub tej samej, jak kto woli), oraz dodajemy do niego ulubiony żel pod prysznic. 










Polecam dodawać po trochu żel, wszystko dokładnie mieszając. Peeling nie powinien być zbyt rzadki. Taką mieszankę możemy nakładać na ciało.






Skóra po peelingu jest oczyszczona i o wiele łatwiej 
wchłania przeróżne kremy i balsami. 
Dlatego po peelingu polecane jest balsamowanie ciała ;)


Zapraszam do obserwowania bloga oraz lajkowania fanpage na facebook'u aby być na bieżąco!

56 komentarzy:

  1. oo, robisz peeling zupełnie inaczej :D. też ciekawy sposób, chociaż ja wolę dodawać cukier np. grubą rafinadę - mocniejsze doznania kosmetyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt ;) Jak nie mam kawy też używam cukru, jednak moja skóra woli bardziej delikatne produkty

      Usuń
  2. Oo super, muszę zrobić
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://szum-oceanu.blogspot.com/
    PS: Za każdą obserwację oraz komentarz się odwdzięczam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie stosowałam takiego peelingu. Czasami stosuję peelingu z cukru i żelu/płynu do kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie musze too wyprobowac :) bardzo przydatny post :)

    zapraszam do mnie :) Obserwuje i licze na rewanzyk :)
    http://vademecumpiekna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam peelingi a szczególnie kawowy, daje świetne efekty! cudowny nagłówek <3
    www.kayleenbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam peeling z kawy, jednak ja zamiast żelu daję oliwkę dla dzieci! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ohh.. też używałam oliwki lub oliwy z oliwek ;) Jednak rzadko jest u mnie w domu niestety.

      Usuń
  7. ja robię mydełka z peelingiem kawowym i świetnie się sprawdzają pod prysznicem, ale formy z żelem też chętnie wypróbuje ;)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ohh! Muszę wypróbować tych mydełek z peelingiem ;) Mogą być świetne!

      Usuń
  8. Hello lovely!
    I love your blog, great pics! Would you like us to follow eachother? I just started following you on GFC #5 please follow back! Let's keep in touch & support eachother :-) Have a nice day, greetings from Italy, Sonia Verardo
    http://www.trenchcollection.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Sonia! I wrote a comment on your blog. ;)

      Thanks in advance.

      Usuń
  9. A właśnie robiłam ostatnio, tylko z czystej zaparzonej kawy! Widziałam też przepis na okłady antycellulitowe z kawusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ohh będę musiała poszukać tego przepisu na okłady ;) Brzmi świetnie!

      Usuń
  10. Z pewnoscia skorzystam z teo przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Czekam na relacje jak sprawdził się u ciebie <3

      Usuń
  11. super pomyśł! w najbliższym czasie wykorzystam .:D

    http://sarhson.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Czekam na relacje jak sprawdził się u ciebie <3

      Usuń
  12. Robiłam ostatnio. Fajny, ale nie za bardzo przepadam za zapachem kawy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ohh no to nie dobrze :/ Może jakiś inny sposób na peeling? ;) Fajne są peelingi z cukru lub płatków owsianych

      Usuń
  13. moja babcia zawsze robi peeling kawowy :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babcine sposoby jak widać nadal są na topie :D

      Usuń
  14. lets follow each other via gfc and facebook
    http://betrendylbeyourself.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę wypróbować :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze! Czekam na opinie na temat peelingu ;)

      Usuń
  16. Muszę koniecznie wypróbować, teraz na szczęście będę miała czas!


    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Czekam na opinię jak się sprawdza peeling!

      Usuń
  17. Moja siostra używała peelingu z kawy. Obserwuje i zapraszam do mnie.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Hmmm, zaciekawiłaś mnie tym postem. Chyba wypróbuję ten peeling :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Czekam na twoją relacje na temat tego czy maseczka się sprawdziła ;)

      Usuń
  19. W wakacje dowiedziałam się o tym peelingu z kawy i od tamtej pory co raz do niego wracam. Polecam, działa cuda!

    Pozdrawiam i zapraszam
    http://dandiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. O jaki łatwy sposób a na pewno efektywny! Musze wypróbować pewnego dnia, tylko przeraża mnie ten brud po zastosowaniu, haha :D


    http://comocarmen.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie te jest jedyna wada ;) Jednak wystarczy później wszystko opłukać wodą i nie ma śladu po kawie ;)

      Usuń
  21. Polecam jak najbardziej! Kiedyś dosyć często robiłam taki peeling, niestety z powodu wyjazdów całkowicie o nim zapomnialam ;) Dzięki za przypomnienie :P Ja jeszcze do tak wyparzonych fusów dodaję małą łyżeczkę oleju tak dla nawilżenia skóry ;)

    Zapraszam, dziękuję za każdy komentarz i obserwację, odwdzięczam się tym samym! polevskyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł z olejem jest również świetny ;) Na pewno go sprawdzę <3

      Usuń
  22. Na pewno kiedyś spróbuje coś takiego zrobić ;)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialny post! Śliczne zdjęcia, zostaję na dłużej <3

    Proszę o poklikanie w najnowszym poście, jeśli zostawisz komentarz z cenami to twój blog pojawi się w następnym poście. ♥
    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje! Na pewno zajrzę na twojego bloga!

      Usuń
  24. muszę zrobić taki peeling! duży plus za świetne, estetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje! Czekam na opinie jak peeling się sprawuje ;) Buziaki

      Usuń
  25. Mmm, kiedyś zrobiłam sobie peeling kawowy i wykorzystałam do niego fusy po kawie, którą wcześniej piłam. Nie pamiętam jednak czy dawałam żel pod prysznic. Wersję taką na pewno wypróbuję. :)
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  26. ja bardzo czesto robie peeling kawowy bo jest super. nierzadko dodaje smietany bo wtedy super natłuszcza skórę :)

    http://alexwberry.blogspot.com/ - Ulubieńcy Marca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł z dodaniem śmietany również wypróbuje ;) A na bloga na pewno wpadnę!

      Usuń
  27. Nigdy nie miałam okazji stosować takiego peelingu. Bardzo fajny pomysł- spodobał mi się :*
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, http://liikeeme.blogspot.com/
    A jeśli Ci się spodoba zaobserwuj i daj znać. ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomysł się spodobał ;) Czekam na twoją relacje jak peeling sprawuje się u ciebie! Pozdrawiam, buziaki!

      Usuń
  28. Słyszałam o tym peelingu, ale jeszcze nigdy go nie stosowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od naszych upodobań ;) Są różne sposoby na domowe peelingi. A takie są na pewno lepsze, ponieważ nie zawierają aż tyle chemii ;)

      Pozdrawiam <3

      Usuń
  29. Ja co nie co słyszałam o tym peelingu, ale nie miałam okazji go jeszcze wypróbować.
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajny, pytanie czy będę miała czas go zrobić ...haahh Super post!

    -Natalia

    Zapraszam do siebie! :) MÓJ BLOG-KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam zapach kawy :)
    Peeling kawowy robiłam sobie nie raz, ale nieco inaczej niż Ty ;)
    Pozdrawiam,
    www.magdalenaklak.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. uwielbiam taki kawowy peeling :) Robię go podobnie do Ciebie :)
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Działa cuda!


    http://saralewandowski.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń
  34. Masz świetnego bloga Twoje posty są naprawdę bardzo interesujące obserwuję i mam zamiar zostać biernym obserwatorem :))
    zapraszam do mnie
    nowy post:
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa!

      Usuń

Copyright © 2014 Book Written Rose , Blogger