Christian Dior - "Dior i ja" Autobiografia



"Zapach perfum kobiety mówi o niej więcej niż jej charakter pisma."
~Christian Dior

    Christian Dior był francuskim projektantem oraz założycielem domu mody. Do tej poru jest uznawany za jednego z największych projektantów XX wieku. Pierwsze korki w świecie mody stawiał sprzedając projekty kapeluszy oraz sukni. Po wojnie pokazał światu swoją pierwszą kolekcję, która od razu stała się synonimem walki o kobiecość. Wprowadził on na salony mocne podkreślanie kobiecej talii oraz rozkloszowane spódnice. W 1946 roku Christian Dior założył swój dom mody. Projekty Diora od zawsze kojarzyły się z luksusem i elegancją. Nic dziwnego, że w jego strojach zakochała się sama Marlene Dietrich, księżniczka Margaret, Rita Hayworth, a nawet księżna Windsoru.

      Uwielbiam książki o kobietach sukcesu, silnych, niezależnych babeczkach. Jednak kiedy nawiązaliśmy współpracę ze sklepem megaksiazka.pl od razu postanowiłam wybrać książkę "Dior i Ja". Może Dior to nie kobieta, jednak wyjątek potwierdza regułę. Książki jest to moja druga miłość. Pomagają mi się odprężyć i zapomnieć o problemach, dlatego tak niesamowicie cieszyłam się z tej współpracy!  Paczka szła trochę długo, ale to jest jedyny minus. Kontakt z samą firmą był niesamowicie przyjemny, a jednocześnie profesjonalny.



    Książka składa się z czterech części; Jak zostałem Christanem Diorem, Od pomysłu do sukienki, Dom mody oraz Przygoda mojego życia. Każda część zawiera kilka rozdziałów. Książka opowiada o bardzo osobistych historiach Diora, często pokazanych z jego punktu widzenia. Opowieści Christiana, jego każde zdanie jest przepełnione pasją i miłością do mody. Widać w jego wypowiedziach prawdziwe powołanie, a nie komercyjny żargon. Przeczytać w niej możemy historie m.in. o powstawaniu domu mody, o modelkach, o podróżach Diora itp.
     Dla jednych styl, którym jest napisana jednym pomaga zbliżyć się do historii projektanta, czują, że jego opowieści są bardzo intymne. Tylko dla nich. Drudzy jednak twierdzą, że książkę czyta się dość ciężko. 
      Dla mnie książka jest niesamowita. Uwielbiam takie historie i wydania. Jednak jeśli chcesz zakupić tę książkę, musisz kierować się swoimi upodobaniami. Przeczytaj kilka fragmentów i zobacz czy jest to książka dla ciebie, czy też nie. Polecam ją oczywiście każdej fance mody. 



 "Zapraszam wówczas na spotkanie wszystkie modelki. Proszę, aby włożyły wszystkie kostiumy tego samego typu, wszystkie wieczorowe futra lub wszystkie plisowane suknie. Praca przebiega w ten sposób do momentu, aż każdy model zostanie zaprezentowany, co oznacza, że bardzo często kończy się późną nocą. Gdy wracam do siebie, w oczach mam mnóstwo nowych kształtów, a mój umysł jest pochłonięty tym, co ujrzałem. Jestem potwornie zmęczony, lecz szczęśliwy."



"Teraz, gdy pokaz kolekcji mamy już za sobą, wiem, że rozpoczyna się jej prawdziwe życie. Ci, których zadanie polega na doprowadzeniu do sukcesu komercyjnego prezentowanych w kolekcji sukienek, muszą traktować mnie jak niegodziwego ojca. Po pokazie bowiem przestaję się sukniami interesować i właściwie nigdy więcej ich nie oglądam. 
   A to dlatego, że stają się one przedmiotami komercyjnymi, i to już w dniu pokazu, wieczorem, kiedy wzbudzają zainteresowanie u dużych odbiorców."



    Wydawnictwo Dolnośląskie jak widać, posiada nie tylko biografie Christiana Diora. Do wyboru są również książki o przepięknej Audrey Hepburn, niezwykle utalentowanym Elvisie Presley'u, o fenomenie Prady, ekscentryku Prince czy charyzmatycznej Tinie Turner. Te wszystkie książki można zakupić w sklepie megaksiazki.pl

Link to książki: link
Sklep MegaKsiążki: megaksiazki.pl
Facebook bloga: facebook.com

6 komentarzy:

  1. mam na nią ochotę :)
    Zapraszam http://locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również bardzo zaciekawiła :)

    Ultra kobiecy blog o muzyce:

    gitaraiszpilki.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie czytałam książki takiego gatunku, może kiedyś się przekonam i zdecyduję się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bardzo lubię takie książki i chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem zbytnio fanką książek, ale lubię czytać ksiązki biograficzne i fantasy. A twoją chyba zdecyduję się przeczytać :)

    lifeascamilla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio szukalam fajnej biografii w Matras myślałam o Coco Chanel albo właśnie Dior ale niestety nie mieli teraz wiem gdzie szukać 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Book Written Rose , Blogger