Zanim zrobisz zakupy na Aliexpress



     Miłośników Aliexpress przybywa z każdą chwilą, jednak równie szybko przybywa ludzi, którzy boją zamawiać się z chińskiej strony. Od razu nasuwają się nam pytania: "A jeśli mi nie przyślą nic? A jeśli zamówię coś zupełnie innego niż chciałam? A jeśli...." Nie musicie się martwić, ja sama miałam takie wątpliwości przed moim pierwszym zamówieniem. Na dzień dzisiejszy mam już sporą ilość kupionych przedmiotów na koncie, więc postanowiłam napisać post dla osób, które jeszcze nic nie zamawiały z Aliexpress lub po prostu nie czują się na ich stronie swobodnie.

Oszuści
      Nie musicie się martwić o oszustów. Strona Aliexpress chroni wasze zakupy i gwarantuje całkowity zwrot pieniędzy, jeśli nie otrzymacie produktów i pełen lub częściowy zwrot pieniędzy, jeśli produkt nie zgadza się z opisem. Jednak jest to strona teoretyczna, a jak jest w praktyce? Dotarłam do osób, które skorzystały z prawa zwrotu towaru i praktycznie każda nie ma nic do zarzucenia stronie Aliexpress, sprzedawcy bez problemów oddają pieniądze, jeśli jest taka potrzeba, a sama administracja strony pracuje o wiele lepiej niż np. nasze polskie allegro.
Polecanym sposobem jest otworzenie sporu. Poniżej znajdziecie wybiórcze informacje o sporze, tym jak otwierać spór otwartym, czym jest okres ochronny itp.



Cały artykuł znajdziecie pod adresem: http://aliholik.pl/jak-otworzyc-spor-na-aliexpress/

Sprawdzaj opisy!
       Ważną czynnością jest sprawdzanie opisu produktu. Bardzo często kierujemy się wspaniałym zdjęciem głównym lub tymi "przy aukcji". Jednak jak możecie zobaczyć niżej, produkt NIBY podobny, ale widząc zdjęcie nr 2 dopiero uświadamiamy sobie, że produkt może nie pasować nam i zakładając go, niestety nie wyglądalibyśmy jak pani ze zdjęcia głównego.


Zawsze patrz na recenzje!
     Wielu z nas, zanim zakupi nowy aparat, laptop czy telefon zapoznaje się z jego danymi technicznymi, możliwościami oraz opiniami. Tak samo powinniśmy robić przy zakupach na Aliexpress. Jednak nie polecam sugerować się ilością gwiazdek, ponieważ bardzo często (ale nie zawsze) mogą być to fałszywe opinie, za które osoby dostały "wynagrodzenie". Polecam za to od razu zaznaczyć opcję "with pictures", wtedy możemy zobaczyć jak ten produkt naprawdę wygląda. Poniżej znajdziecie przykładowe zdjęcia z recenzji na Aliexpress oraz instrukcję jak wejść w taką recenzję.




Jak wejść w opinię ze zdjęciami?




Należy jednak pamiętać, że teraz funkcja opinii
 jest dostępna tylko dla osób zalogowanych! 
Mimo wszystko bardzo zachęcam do korzystania z tych opcji!


Uważaj na podejrzane zdjęcia i aukcje!
     Co to znaczy "podejrzane zdjęcia i aukcje"? Jak możecie zobaczyć, poniżej zamieściłam 3 obrazki, każdy z nich przedstawia osobną kategorię aukcji, którym trzeba się uważniej przyjrzeć.

  • Pierwszy obrazek przedstawia zdjęcia, które od razu powinniśmy uznać za podejrzane jeszcze zanim wejdziemy w szczegóły dlaczego? Ponieważ są to zdjęcia typowo z portali społecznościowych takich jak instagram czy facebook, również możemy zobaczyć zdjęcia, które są np. źle wycięte (zdjęcie pani w sukience khaki). Jeśli śledzicie blogerki modowe to wiecie, że często borykają się z problemem bezprawnego używania ich zdjęć w różnych sklepach internetowych.


  • Kolejna rzecz, na którą musimy zwrócić uwagę to zmiana koloru, którą widzimy poniżej. Nie dajcie się nabrać, wielu sprzedawców, również na allegro, stosuje ten trik, który polega na wybraniu jednego, przyciągającego zdjęcia, odpowiedniej obróbce jego, tak aby zmienić tylko kolor produktu i użyciu ich jako rzekomo inny model przedmiotu.



  • Trzecią rzeczą, na jaką musimy zwrócić uwagę to aukcje takie jak na zdjęciu poniżej. To jest prawdopodobnie manewr, który omawiałam przed chwilą. "Pożyczenie" zdjęć od blogerki i wstawienie ich. Możemy zauważyć, że kilka różnych producentów ma tak naprawdę to samo zdjęcie. Jest to jasny znak, że produkt na zdjęciu NIE JEST produktem, który jest sprzedawany. Bardzo często jednak jest on podobny, a różnice są niewielkie.



Nie kupujcie produktów higienicznych, spożywczych itp.
   Niestety Aliexpress to dalej chińska strona. Możemy znaleźć tam np. jedzenie, produkty do higieny, kosmetyki itp. jednak niepolecane jest kupowanie ich, ponieważ nie mamy pewności, z jakich produktów są one zrobione, jak były przechowywane, kto ani co się z tymi przedmiotami robiło. Jak możecie zauważyć w moich poprzednich postach o Aliexpress też kupowałam produkty do makijażu takie jak płynną pomadkę, pędzle do makijażu czy maseczkę na twarz. Teraz zastanowiłabym się 3, a nawet 4 razy, zanim kupię jakiś produkt kosmetyczny lub zaczerpnęła opinii z grupy facebookowej, o której za chwilę wam opowiem.

Zanim kupisz, wejdź na grupę.
  Jakiś czas temu dowiedziałam się o wspaniałych grupach na facebooku. Są to grupy, które gromadzą ludzi kupujących na Aliexpress oraz ich opinię. Znajdziecie tam opisy produktów, prawdziwe zdjęcia, czas dostawy, koszt, a czasami nawet kupony na darmowe rzeczy. Jeśli boicie się kupić przedmiotów "na ślepo" możecie kupić je z polecenia użytkowników tych grup. 


Kupowaliście kiedyś na Aliexpress? 
A może dopiero macie zamiar kupić? 

7 komentarzy:

  1. Kilka razy robiłam drobne zakupy na ali, na nic dużego chyba bym się nie zdecydowała;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie na ten biały komplet się skusiłam tylko nie na ali i rozczarowanie było nie małe. jakość też mierna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście nie robiłam jeszcze zakupów na Alie, ale mam zamiar w sierpniu coś zakupić :) Przydatny post.
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Ali i bardzo dużo rzeczy tam kupuje. Ale fakt, pierwsze co zawsze robię to dokladnie sprawdzam feedbacki i oglądam zdjęcia, żeby nie nadziać się na jakiegoś totalnego bubla :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama jakiś czas temu pokochałam Ali i wpadłam w szal zakupowy. Paczki przychodziły praktycznie co 2-3dni, a ja ze szczęściem w oczach obwieszałam się nowymi łańcuszkami i innymi pierdółkami. Teraz to minęło. Czasem przeglądam serwis i jeśli znajde coś naprawdę godnego uwagi to dopiero wtedy zamawiam. Powiem szczerze, ze o ile mam stamtąd kilka pędzli i świecidełek, to tak jak mówisz nigdy nie skusiłabym się na kosmetyki czy (o zgrozo!) rzeczy do jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama jakiś czas temu pokochałam Ali i wpadłam w szal zakupowy. Paczki przychodziły praktycznie co 2-3dni, a ja ze szczęściem w oczach obwieszałam się nowymi łańcuszkami i innymi pierdółkami. Teraz to minęło. Czasem przeglądam serwis i jeśli znajde coś naprawdę godnego uwagi to dopiero wtedy zamawiam. Powiem szczerze, ze o ile mam stamtąd kilka pędzli i świecidełek, to tak jak mówisz nigdy nie skusiłabym się na kosmetyki czy (o zgrozo!) rzeczy do jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama jakiś czas temu pokochałam Ali i wpadłam w szal zakupowy. Paczki przychodziły praktycznie co 2-3dni, a ja ze szczęściem w oczach obwieszałam się nowymi łańcuszkami i innymi pierdółkami. Teraz to minęło. Czasem przeglądam serwis i jeśli znajde coś naprawdę godnego uwagi to dopiero wtedy zamawiam. Powiem szczerze, ze o ile mam stamtąd kilka pędzli i świecidełek, to tak jak mówisz nigdy nie skusiłabym się na kosmetyki czy (o zgrozo!) rzeczy do jedzenia.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Book Written Rose , Blogger